neděle 25. září 2016

PŘEČTENO: ADULTHOOD IS A MYTH

Když jsem nervózní, napjatá nebo ve stresu (což je prakticky pořád), sahám po knihách, které mě nějak dokážou utvrdit v tom, že v tom nejsem sama. Že jsou lidé, kteří jsou na tom podobně, trpí podobnými problémy, neduhy a fóbiemi, a díky tomu se cítím lépe. Ne snad proto, že bych to těm lidem přála, ale proto, že je příjemné nebýt na to sám. A jednou z těchto knih je soubor krátkých stripů Adulthood is a myth ze známé a populární kolekce Sarah's Scribbles.


K této knize jsem se dostala poté, co jsem objevila facebookovou stránku Sarah's Scribbles, kde autorka postupně zveřejňuje jednotlivé stripy. Sama už nevím, jak jsem k ní přišla, ale pravděpodobně mi ji poslal jeden z mých mála přátel, který tušil, že se v tom absolutně poznám. A já jsem tomuto člověku neskutečně vděčná, protože je jen málo věcí, které by mi takto zvedly náladu.


Jednotlivé krátké příběhy ve formě jednoduchého komiksu vycházejí z autorčiných zkušeností a zážitků, ve kterých se dozajista pozná spousta žen a mladých dívek, které tak nějak nezapadají do běžné představy světa. Hlavní hrdinka se potýká nejen se spoustou běžných ženských problémů, které nám dělají vrásky na čele a občas nás dohánějí k šílenství, ale do svých příběhů promítá i svůj pohled na svět a okolí.


Osobně mám nejraději její stripy, které se týkají sociálních interakcí a komunikace s ostatními lidmi. Její "nenávist" k ostatním lidem, veřejnému vystupování, rannímu vstávání a naopak láska ke knihám, pohodlnému oblečení a samotě je něco, co mi pomáhá přežít náročné dny a stresová období. A co víc, mám pocit, že i ty nejmenší drobnosti odpovídají mému životu - zmiňme třeba onu lásku k deníkům všeho druhu (a neschopnost do nich napsat více jak tři stránky), neschopnost efektivní organizace, úklidu nebo včasného plnění úkolů. Je to zkrátka kniha, která v mnoha ohledech popisuje všemožné aspekty mého života v krátkých, ale naprosto trefných situacích, které dokáží vypovědět více, než sáhodlouhý román.


A právě ona trefnost a jednoduchost s jakou se autorka chytá těch nejběžnějších situací, nad kterými by se mnozí ani nepozastavili, dělá pro mě knihu tak zajímavou a poutavou. Na nic si nehraje, a ukazuje věci takové jaké jsou, ať už jsou společensky přijatelné, či nikoliv.


Pokud o Sarah's Scribbles slyšíte poprvé, pak využijte té úžasné šance, že většinu stripů si můžete přečíst zadarmo na facebooku, a předem posoudit, zda vám tento klenot stojí za pořízení, či nikoliv. Já neváhala, a objednala si ji z Bookdepository hned, jak byla dostupná.

1 komentář:

  1. Ještě jsem o Sarah´s Scribbles neslyšela, ale určitě děkuju za typ

    OdpovědětVymazat